Acumen Research and Consulting kısa süre önce, mütevazı bir şekilde “Metaverse Market-Global Industry Analysis, Opportunities, Market Size, and Forecast, 2022-2030” adlı yeni bir metaverse pazarı için rapor yayınladı. 2022 ve 2030 yılları arasında Metaverse’in yılda %45,8’den fazla büyümesi beklenmekte. 1.803 milyar ABD dolarından fazla bir piyasa değeri sağlaması bekleniyor. Metaverse, kullanıcıların birbirleriyle sanal dünyada etkileşim kurmasına fırsat veren bir topluluktur. Ayrıca herhangi bir sosyal, profesyonel veya eğlence etkinliğine katılmasına izin veren sanal bir teknolojidir. Hala gelişmekte olan bu kavram, doğası ve fırsatları nihayet şekillenmeye başlıyor.
Bu sanal alan teknolojisinin, işletmelere ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmaları için yeni bir yol sağlaması hedeflenmekte. Ayrıca insanların bu sektöre daha fazla para getirmesi bekleniyor. Bu tür fırsatlar, metaverse’e girmek için yatırım planı yapan büyük finans kurumlarının ilgisini çekmeye başladı.
İnsanlar genellikle Microsoft, Facebook (şimdi Meta olarak adlandırılıyor), Roblox ve Nvidia’dan metaverse’in öncüleri olarak bahseder. Bu şirketler karma gerçeklikte araştırma ve geliştirmeleriyle tanınırlar. Fakat şu anda metaverse’de nasıl para kazanılacağını anlamaya çalışıyorlar. Zuckerberg, metaverinin mobil internetin yerini alacağını ve insanların çalışma ve etkileşim şeklini değiştireceğini söylüyor.
Metaverse Pazarı Yükselişte
Dünya çapındaki COVID-19 salgınının metaverse ile ilgili teknoloji geliştirmeyi teşvik ettiğine inanılmakta. Fırsatlar, sosyal alanlardan eğitim ve ekonomik alanlara kadar her düzeyde boldur. Yine de, 2020’deki ilk pandemi kilitlenmelerinden sonra, çoğu firma ”olur mu? Olmaz mı?” temelinde faaliyet gösterdi. 2020 gibi erken bir tarihte, birkaç yüksek teknoloji şirketi bu teknolojiye yatırım yapma planlarını açıkladı. Meta’nın metaverse alanına yaptığı bir milyar dolarlık yatırım, sektör için istisnai bir yıl oldu.
Evden çalışmanın artan popülaritesine ve risk sermayedarlarının metaverse’de yatırım yaptığı bir gerçek. Birçok küçük ve orta ölçekli işletme bunu bir iş kurma yapma şansı olarak gördü. Örneğin, Asgard, Şubat 2022’de, NFT’ler metaverse ve DeFi tek bir platformda birleştirmek için DAO geliştirdi. Dolayısıyla, analize dayalı olarak, pandemi metaverse teknolojisinin gelişimini hızlandırdı. Hatta pandemi sonrası ortamın müşteri ilgisini artırması muhtemel olarak görülmekte..
Pazarın Segmentasyonu
Dünya çapındaki metaverse pazarı bileşenlere, platformlara, teknolojilere, uygulamalara, son kullanıcılara ve coğrafi bölgelere ayrılmıştır. Pazar bölümlendirme, bir bileşenin sistemdeki rolüne dayanır. 2021’de sanal platformlar pazarın büyük bir bölümünü oluşturuyordu, ancak önümüzdeki yıllarda daha hızlı büyümeleri beklenmekte.
Uygulama segmentleri arasında oyun, çevrimiçi ticaret, etkinlikler ve konferanslar, içerik üretimi ve sosyal medya, dijital pazarlama (reklam), test ve inceleme ve daha birçok uygulama türü bulunmakta. Uygulama kategorileri çevrimiçi alışveriş, oyun, etkinlikler ve konferanslar, içerik üretimi ve sosyal medya, test ve inceleme, dijital pazarlama ve diğerleri olarak sınıflandırılabilir. Bunlar arasında oyun kategorisi 2021’de en büyük pazar payına sahip oldu. Epic Games ve Tencent Holdings Ltd. gibi birçok oyun şirketi, oyun deneyimlerini iyileştirmek için kendi metaverse platformlarını kuruyor. Bu, metaverse pazarı için önemli gelişmelerden biri olarak kabul edilmektedir. Bunun dışında pazar, kullanılan ürünlere göre alt sektörlere ayrılabilmekte. Örneğin, medya ve eğlence endüstrileri genel pazarın büyük bir bölümünü oluştursa da, havacılık ve askeri sektörlerin daha da hızlı büyüyeceği tahmin ediliyor.